Hvem kan indgå en leasingaftale med Hessel HiRE?
Både private og virksomheder kan indgå aftale med Hessel HiRE. Forudsætning for at indgå en aftale er godkendt kreditvurdering (hvilket vil sige, at du ikke er registreret i RKI eller lignende). Og så skal bilens fører naturligvis være fyldt 18 år og have gyldigt kørekort.
Du må gerne lade andre køre din leasingbil. Dog skal vi ved kontraktoprettelse have oplysninger om de andre brugere af bilen, da disse skal påføres leasingkontrakten. Du må ikke lave varige udlån, og føreren af bilen skal selvfølgelig have kørekort. Ethvert udlån sker på dit ansvar. Skulle uheldet være ude, vil det være dig som leasingtager, der hæfter for eventuelle skader.
Nej, der må ikke ryges i leasingbilen. Sker det alligevel, skal bilen gennem en større rensning, når den returneres. Det koster 15.000 kroner + moms, og vi fakturerer udgiften til leasingtager.
Kan jeg opsige aftalen i leasingperioden?
Leasingaftalen er uopsigelig i perioden, så hvis du er i tvivl om, hvor længe du har behov for en bil, så vælg den kortest mulige leasingperiode. Vi kan altid tilbyde dig en ny bil, når din aftale udløber.
Hvad sker der, når bilen skal returneres?
Når din leasingaftale udløber, returnerer du din bil i den afdeling, hvor du fik den leveret. Du får en kvittering på, at bilen er returneret. Efterfølgende sørger vi for, at bilen gennemgås for skader og kilometerstand hos Applus. Gennemgangen er for vores regning. Du vil efterfølgende blive opkrævet, hvis der skulle være skader og/eller overkørte kilometer.
Hvordan er bilen forsikret?
Både ansvars- og kaskoforsikring er inkluderet i din leasingaftale, når du leaser bilen via Koncept A. Skulle du være så uheldig at få en skade, som involverer forsikringsselskabet, vil vi opkræve en selvrisiko på 6.500 kroner per skade.
Er det tilladt at køre i udlandet?
Ja, du må gerne køre på kortere ture til udlandet. For eksempel på ferie. Når du får udleveret bilen, modtager du et SOS-bevis. Vi anbefaler, at du altid har SOS-beviset liggende i bilen. Så er du nemlig dækket ind i forhold til dokumentation, hvis uheldet skulle være ude, når du er i udlandet.
Skal jeg betale for eventuelle buler eller ridser på bilen?
Det kommer an på, hvor store skaderne på bilen er. Mindre ridser, som kan poleres væk, opkræver vi for eksempel ikke noget for. Større skader eller buler bliver vurderet af vores værksted, og vi sørger for udbedring til den lavest mulige pris. Ved returnering af bilen gennemgår vi bilens stand ud fra følgende indikatorer:
– K1 skader u/b
- Mærker og små ridser, som helt kan udbedres ved almindelig klargøring
– K2 skader u/b
- Stenslag, mærker og ridser, som ikke kan fjernes helt ved almindelig klargøring
– K3 skader betales jf. rapport
- Større stenslag, trykbuler og ridser. Alternativ reparation kan bruges, hvis det findes nødvendigt
– K4 skader betales jf. rapport
- Følgende dele må forventes at skulle repareres/rettes og lakeres
– K5 skader betales jf. rapport
• Følgende dele må forventes at skulle skiftes eller genanskaffes
Hvad sker der, hvis jeg har været involveret i et uheld eller skal rapportere en skade?
Ved levering af din bil modtager du forskellige dokumenter, heriblandt en skadesanmeldelse. Skulle uheldet være ude, skal du udfylde anmeldelsen og sende den til os. Herefter kan vi aftale reparation af din bil. Er der en modpart, tager vi kontakt til modpartens forsikringsselskab, hvis det bliver nødvendigt.
Forsikring – hvordan fungerer det med selvrisiko?
Bilen er kaskoforsikret, og aftalen inkluderer en selvrisiko på 6.500 per skade. Hvorvidt reparationen vil foregå via forsikringen afhænger af skadens omfang. En stor skade kører altid via forsikringen, og du bliver i så fald opkrævet en selvrisiko. Er skaden af mindre karakter (f.eks. en lille bule eller ridse), hvor udbedringsudgiften vil koste mindre end selvrisikoen, så bliver du opkrævet den faktiske udbedringsudgift og ikke en selvrisiko.
Hvad hvis jeg har behov for flere kilometer end kontrakten indeholder?
Allerede når du bestiller bilen, har du mulighed for at købe ekstra kilometer. Det vil altid være billigere end at blive afregnet for overkørte kilometer, når du returnerer bilen.
I tilfælde af punktering vil du kunne få assistance til at få din bil bragt til nærmeste værksted.
Kører du Mercedes-Benz kan vores 24H-service hjælpe. De træffes på telefon 3378 5555. Kører du Renault, er det Renault Assistance, du skal kontakte. Det gøres på tlf.: 8088 9353.
Selve udgiften til reparation hæfter du selv for.
Afhængig af, hvilken bil du kører i, så vil Mercedes-Benz 24H-service eller Renault Assistance kunne afhjælpe eventuelle tekniske problemer med din bil. Er det ikke muligt at udbedre fejlen på stedet, bliver din bil kørt hen til nærmeste autoriserede værksted for reparation. Så sørger vi for, at du kommer hurtigt ud at køre igen.
Stenslag er svære at gardere sig imod. Skulle du være uheldig at få et lille hak i ruden – uden at den revner – så er det ofte muligt at redde ruden ved at få repareret stenslaget. Det er vigtigt, at det bliver gjort hurtigst muligt, inden der kommer snavs i stenslaget. Opstår der en revne i ruden, er det nødvendigt at udskifte den. Både ved reparation og udskiftning hæfter du for udbedringsudgiften, da der ikke er glasforsikring inkluderet i leasingaftalen.
Leaser du via Koncept A, skal du ved opstart betale et depositum svarende til tre måneders leasingydelse. Det er ikke, som ved traditionel leasing, en engangsydelse, som ”forsvinder” i den blå luft. Vi modregner nemlig depositummet over de sidste tre måneder af din leasingperiode, hvor du ikke modtager leasingopkrævning fra os. Her udligner vi via det indbetalte depositum, og når du afleverer bilen, er vi kvit.
Service – hvordan foregår det?
Service er inkluderet i din leasingaftale. Når det er tid til service, lyser en lampe bilen. Du kontakter blot din nærmeste Hessel-afdeling og aftaler en tid, der passer dig.
Hvis du får en fart- eller parkeringsbøde, bedes du betale bøden til selskabet/politiet inden for den angivne frist. Skulle du glemme at betale til tiden, modtager vi en rykker, som vi sørger for at betale. Herefter sender vi en regning til dig, hvor du – udover bøden for forseelsen – bliver opkrævet et administrationsgebyr på 250 kroner + moms
Hvilke fordele opnår jeg ved at lease min bil via Hessel HiRE kontra ved at købe min bil?
Fleksibel bilordning
Korte bindingsperioder
Du kender dine omkostninger på forhånd
Du undgår værditab
Du slipper for en masse bekymringer
Du kan nyde duften af ny bil mindst én gang om året.